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2:55 A.M.:
NEW YORK.
CAPTAIN OLYMPIC:
Wireless name of every passenger, officer, crew of Carpathia; it is most important. Keep in communication with the Carpathia to accomplish this. Instruct Californian stand by scene of wreck until she hears from us or is relieved or her coal supply runs short. Ascertain Californian's coal and how long she can stand by. Has life raft been accounted for? Are you absolutely satisfied that Carpathia has all survivors, as we heard a rumor that Virginian, Parisian also had survivors? Where is Baltic?
FRANKLIN.

NEW YORK.

CAPTAIN OLYMPIC:
Distressed to learn from your message that Carpathia is only steamer with passengers. We understand Virginian and Parisian also has passengers, and are you in communication with them and can you get any information?
FRANKLIN.

3:10 A.M.: Now daylight. Cape Race's signals die off.
3:35 A.M.: Signals with the Virginian. He says, "We were requested by Carpathia to resume our course at the same time as the Baltic. We got within 25 miles of the Titanic. I heard her distress signal calls, and we went to her right away. We had 200 miles to go."

Received following service message:
8:45 A.M.

VIRGINIAN.
CAPTAIN OLYMPIC:
Hear rumors that we have survivors of Titanic on board. This is not so. I have none. At 10 A.M. yesterday, when 30 miles from position of disaster, received Marconi from Marconi, as follows:
'Turn back now. Everything 0. K. We have 800 aboard. Return to your northern track.' I consequently proceeded on my course to Liverpool. Similar instructions were sent at same time to the Baltic from Carpathia. I passed a large quantity of heavy field ice and bergs. Compliments.
GAMBELL.

2 h 55 :
NEW YORK.
CAPITAINE OLYMPIC :
Envoyez les nom de chaque passager, officier, équipage du Carpathia; c’est le plus important. Restez en communication avec le Carpathia pour y parvenir. Dites au Californian de rester sur les lieux de l’accident jusqu’à ce qu’il ait de nos nouvelles ou qu’il soit remplacé ou que son approvisionnement en charbon soit insuffisant. Vérifiez le charbon du Californian et combien de temps il peut attendre. Le radeau de sauvetage a-t-il été retrouvé ? Êtes-vous absolument convaincu que le Carpathia a tous les survivants, comme nous avons entendu une rumeur que le Virginian et le Parisian avaient également des survivants? Où est le Baltic?
FRANKLIN.

NEW YORK.

CAPITAINE OLYMPIC :
Affligé d’apprendre de votre message que le Carpathia est le seul vapeur avec des passagers. Nous comprenons que le Virginian et le Parisian ont aussi des passagers, et êtes-vous en communication avec eux et pouvez-vous obtenir des informations?
FRANKLIN.

3:10 A.M. : Maintenant il fait jour. Les signaux de Cape Race s’éteignent.
3:35 A.M. : Des signaux avec le Virginian. Il dit : « Le Carpathia nous ont demandé de reprendre notre route en même temps que le Baltic. Nous nous sommes approchés à moins de 25 miles (46 km) du Titanic. J’ai entendu son signal de détresse, et nous sommes allés tout de suite à sa rencontre. Il nous restait 200 miles (370 km) à parcourir. »

Message de maintenance suivant reçu :
8 h 45

VIRGINIAN.
CAPITAINE OLYMPIC :
Des rumeurs courent que nous avons des survivants du Titanic à bord. Ce n’est pas le cas. Je n’en ai pas. À 10 A.M. hier, lorsqu’à 30 miles (55 km) de la position de la catastrophe, nous avons reçu un Marconi de Marconi, comme suit :
«Faites demi-tour maintenant. Tout est O. K. Nous en avons 800 à bord. Retournez sur la route nord. » Je me suis donc dirigé vers Liverpool. Des instructions similaires ont été envoyées en même temps au Baltic venant du Carpathia. J’ai passé une grande quantité de champs de glace et d’icebergs. Compliments.
GAMBELL.

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